Wypełnij formularz
Czym jest świadectwo energetyczne?
Planujesz wynająć lub sprzedać budynek? Czy przeprowadziłeś w nim remont termomodernizacyjny? Jeśli tak, nie zapomnij o przygotowaniu świadectwa energetycznego – jest to dokument konieczny do finalizacji transakcji.
Świadectwo energetyczne jest również wymagane, gdy:
- odbierasz sprzedaż części nieruchomości (np. lokal użytkowy)
- zbywasz udziały w spółdzielczym własnościowym lokalu
Kto zajmie się przygotowaniem świadectwa energetycznego nieruchomości?
Planujesz sprzedać albo wynająć nieruchomość? Od 28 kwietnia 2023 r. konieczne będzie posiadanie certyfikatu energetycznego. Może być trudno go uzyskać, ponieważ kolejki do uprawnionych audytorów są długie.
Nie zwlekaj do ostatniej chwili! Powierz swoje sprawy doświadczonym fachowcom i zdobądź potrzebne świadectwo bez stresu.
Dlaczego warto nam zaufać? Gwarantujemy solidną i terminową obsługę. Nasz zespół składa się z doświadczonych audytorów z uprawnieniami do wystawiania certyfikatów energetycznych. Zajmiemy się wszelkimi formalnościami związanymi z uzyskaniem dokumentu i dostosujemy ofertę do Twoich potrzeb.
Dlaczego warto uzyskać świadectwo energetyczne budynku?
- Od 28 kwietnia 2023 roku świadectwo energetyczne dla nieruchomości jest niezbędne do tego, by móc zgodnie z prawem sfinalizować transakcję.
- To Twoja przewaga w negocjacjach, ponieważ dobra i udokumentowana klasa energetyczna nieruchomości podnosi jej atrakcyjność w oczach klientów.
- Świadectwo stanowi wykaz informacji, które pozwolą Ci poprawić efektywność energetyczną budynku, a dziś możesz je wyrobić bez wychodzenia z domu – online.
Jak wygląda proces uzyskania świadectwa energetycznego budynku?
Formalności w uzyskiwaniu dokumentów niezbędnych do sprzedaży lub wynajmu mieszkania mogą się ciągnąć tygodniami. Masz dość czekania w kolejkach? Wyrób świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, już w 72H.
Dlaczego warto wybrać naszą usługę?
- Prędkość i komfort:Przeprowadzimy całą procedurę online, zaoszczędzając Twój czas i stres.
- Doświadczenie i fachowość:Nasz zespół składa się z profesjonalistów posiadających certyfikaty oraz długoletnie doświadczenie w branżach energetyki, budownictwa i nieruchomości.
- Pewność i ochrona:Posiadamy wymagane ubezpieczenie OC, co zapewnia rzetelność i bezpieczeństwo naszych usług.
- Dokładność i staranność:Staramy się, aby wykonane przez nas świadectwo było precyzyjne i odzwierciedlało rzeczywistą charakterystykę energetyczną Twojego mieszkania.
Budynek musi mieć świadectwo energetyczne, ponieważ:
Sprzedaż lub wynajem nieruchomości musi spełniać założenia ustawy z dnia 28 kwietnia 2023 roku
Nowelizacja ustawy z sierpnia 2014 roku dotyczącej efektywności energetycznej budynków, która weszła w życie 28 kwietnia 2023 roku, wprowadza nowe wytyczne co do sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Od tego momentu właściciele, którzy chcą sprzedać lub wynająć swoje nieruchomości, muszą posiadać ważny certyfikat energetyczny budynku.
Świadectwo energetyczne należy sporządzić, by skorzystać z dofinansowań
Aby otrzymać pomoc finansową na termomodernizację lub renowację swojego budynku, konieczne jest posiadanie certyfikatu energetycznego. Programy takie jak „Moje ciepło” czy „Czyste powietrze” oferują zwrot kosztów związanych z poprawą efektywności energetycznej nieruchomości. Przed rozpoczęciem prac remontowych należy dostarczyć certyfikat energetyczny, aby ubiegać się o dofinansowanie.
Świadectwo energetyczne jest obowiązkowe przy termomodernizacjach
Posiadanie certyfikatu energetycznego jest niezbędne również podczas przeprowadzania termomodernizacji budynku. Jeśli planujesz podjąć takie działania, upewnij się, że zamówisz certyfikat przed rozpoczęciem prac. Ten dokument zawiera informacje o pracy wykonanej oraz jej wpływie na efektywność energetyczną nieruchomości.
Za brak świadectwa energetycznego budynku grozi grzywna
Jeśli planujesz sprzedaż lub wynajem budynku, pamiętaj, że od 28 kwietnia 2023 roku konieczne będzie posiadanie świadectwa charakterystyki energetycznej. Brak tego dokumentu może spowodować poważne konsekwencje, takie jak:
- Nałożenie kary do 5000 zł przez notariusza, gminę lub policję
- Opóźnienie w procesie sprzedaży lub wynajmu nieruchomości.
W przypadku nowo wybudowanych budynków, świadectwo charakterystyki energetycznej jest obowiązkowe już na etapie odbioru technicznego. Brak tego dokumentu uniemożliwi przeprowadzenie odbioru technicznego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku.
Pytania i odpowiedzi
Tak. Na terenie Warszawy i okolic możemy bez problemu wysłać do Ciebie naszego mobilnego doradcę, który w ramach usługi wykona wizję lokalną oraz pomoże Ci uzupełnić niezbędną dokumentację. Doskonale rozumiemy, że formalności nie są najprzyjemniejszą rzeczą na świecie, dlatego odciążymy Cię z tego problemu.
Nowo wyrobione świadectwo charakterystyki energetycznej jest ważne przez 10 lat od dnia jego sporządzenia.
Tak, nie ma problemu. Całość prac możemy wykonać zdalnie. Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy, a my zajmiemy się resztą.
Nowelizacja ustawy o świadectwach energetycznych weszła w życie 28 kwietnia 2023 roku.
Tak. Każdy z naszych specjalistów wpisany jest do rządowej bazy osób uprawnionych do wystawiania świadectw. Doskonale znamy tę ustawę i zapewniamy, że wystawiony dokument będzie w 100% zgodny z prawem. Na każdym świadectwie jest jego zarejestrowany numer oraz numer osoby uprawnionej, które można sprawdzić na rządowej stroniehttps://rejestrcheb.mrit.gov.pl/
Przepisy nie regulują wprost jakiego najmu dotyczy obowiązek okazania świadectwa, jednakże Ministerstwo Rozwoju i Technologii informuję, że obowiązek tyczy się każdego najmu w tym również krótkoterminowego i okazjonalnego.
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument o ustandaryzowanej formie, opracowany zgodnie z wytycznymi Ministra Inwestycji i Rozwoju. Zawiera on szereg kluczowych informacji na temat budynku, m.in.:
- Parametry techniczne: obejmujące m.in. charakterystykę konstrukcji, instalacji grzewczych i wentylacyjnych, a także izolacji termicznej
- Zapotrzebowanie energetyczne: wyrażone w kWh/m² na rok, określa ilość energii potrzebnej do ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i przygotowania ciepłej wody użytkowej
- Dane identyfikacyjne: adres, zdjęcie obiektu oraz dane osoby sporządzającej świadectwo
- Potwierdzenie zamówienia: Otrzymałeś już wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
- Potwierdzenie płatności: Po opłaceniu wkrótce otrzymasz kolejny e-mail z potwierdzeniem otrzymania płatności.
- Realizacja: Świadectwo jest zazwyczaj gotowe w ciągu 48 godzin od momentu potwierdzenia płatności.
- Maksymalny czas realizacji: Dokładny maksymalny czas realizacji jest podany przy wyborze rodzaju budynku, dla którego przygotowywane jest świadectwo.
Świadectwo charakterystyki energetycznej może być sporządzone w:Formie elektronicznej:
- Zawiera podpis osoby uprawnionej
- Jest zgodne z obowiązującymi przepisami
- Dostępne do pobrania od razu po sporządzeniu
- Możesz je wygodnie przechowywać i udostępniać
Formie papierowej:
- Wydrukowane i podpisane przez osobę uprawnioną
- Wysyłane na wskazany adres
- Tradycyjna forma, preferowana przez niektórych
Aby odnowić wygasające świadectwo:
- Wypełnij formularz:
- Wybierz odpowiedni formularz w zależności od rodzaju budynku.
- Dokładnie wypełnij wszystkie pola formularza.
- Załącz wygasające świadectwo:
- Dołącz skan lub kopię dokumentu do formularza.
- Opisz zmiany w nieruchomości:
- Poinformuj, czy od momentu wystawienia poprzedniego świadectwa w nieruchomości przeprowadzono istotne zmiany (np. termomodernizację).
- Dokładny opis pomoże w sporządzeniu nowego świadectwa.
- Złóż zamówienie:
- Wybierz preferowaną formę świadectwa (elektroniczna lub papierowa).
- Dokonaj płatności.
Rzut lokalu możesz narysować odręcznie – wystarczy ołówek i linijka (dla większej czytelności). Jeśli nie masz rzutu, skorzystaj z darmowych programów online, np. archiplaner.pl, remplanner.pl.Pamiętaj o zaznaczeniu:
- Wejścia
- Okien
- Ścian i ich wymiarów
- Ścian dzielących od sąsiadów/klatki schodowejPołożenia nieruchomości względem stron świata
Nie ma różnicy między świadectwem charakterystyki energetycznej (Świadectwem Energetycznym) uzyskanym online a tym sporządzonym po wizji lokalnej. Oba dokumenty:Zawierają te same informacje:
- Klasa energetyczna budynku
- Zużycie energii pierwotnej i końcowej
- Zalecenia dotyczące poprawy efektywności energetycznej
Są ważne prawnie:
- Mogą być wykorzystywane do sprzedaży, wynajmu i odbioru nowego budynku
- Spełniają wymagania dofinansowań
Jedyna różnica to sposób sporządzenia.
Audyt i świadectwo energetyczne to dwa różne dokumenty:Świadectwo:
- Klasyfikuje budynek pod względem zużycia energii
- Jest wymagane przy sprzedaży, wynajmie i odbiorze nowego budynku
- Może być potrzebne do dofinansowania („Moje ciepło”)
Audyt:
- Zawiera szczegółowe informacje i wskazówki dotyczące modernizacji
- Pomaga w oszczędzaniu energii i poprawie wydajności
- Jest wymagany przy dofinansowaniu termomodernizacji
Garaż jest budynkiem, który nie potrzebuje wyrobienia świadectwa charakterystyki energetycznej pod warunkiem, że nie jest on wyposażony w system ogrzewania i ma być przeznaczony do wynajmu lub sprzedaży.
Tak, elektroniczna wersja świadectwa przesłana na Twój adres e-mail jest w pełni wystarczająca. Stanowi ona oryginał dokumentu, który jest honorowany podczas aktów notarialnych i innych czynności prawnych.W przypadku odbioru budynku:
- Zalecamy skonsultowanie się z organem, który wymaga świadectwa, aby upewnić się, czy preferuje on wersję elektroniczną, czy papierową
- Niektóre organy mogą nadal wymagać wydruku papierowego
Mamy dwa proste rozwiązania: Formularz dla spółdzielni/zarządcy:
- Pobierz specjalny formularz ze strony lub skontaktuj się z nami, aby go otrzymać
- Wypełnij formularz wraz z zarządcą budynku lub spółdzielnią
- Wyślij wypełniony formularz na adres mailowy:biuro@termo-audyty.pl
Kontakt z naszym audytorem:
- Zadzwoń pod numer +48 795 557 567 lub napisz na adresbiuro@termo-audyty.pl
- Nasz doświadczony audytor chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania i pomoże Ci uzyskać potrzebne dane
Zdecydowanie tak! Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów, którzy posiadają:
- Rządowe uprawnienia do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej
- Niezbędne certyfikaty i kwalifikacje potwierdzające ich wiedzę i umiejętności
- Wpis do ministerialnego (MRiT) rejestru osób uprawnionych do wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej
- Wymagane normami prawnymi ubezpieczenie OC
Dodatkowo przed każdą wysyłką skrupulatnie sprawdzamy jakość każdego sporządzonego świadectwa i audytu, aby mieć pewność, że spełnia ono wszystkie wymagania prawne i jest rzetelne.
Krótko mówiąc – tak.Dokładny, wymiarowany rzut nieruchomości jest niezbędny do sporządzenia świadectwa energetycznego. Zawiera on informacje o powierzchni, rozmieszczeniu pomieszczeń, grubości ścian, a także o oknach i drzwiach, które są kluczowe do obliczenia bilansu energetycznego budynku.Skąd wziąć rzut nieruchomości? W przypadku mieszkań:
- Możesz poprosić zarządcę nieruchomości o udostępnienie rzutu
- Jeśli zarządca nie posiada rzutu, możesz zlecić jego wykonanie geodecie
- Możesz też samodzielnie sporządzić rzut, pamiętając o dokładnym wymiarowaniu wszystkich elementów
W przypadku domów:
- Rzut powinien być dostępny w projekcie budowlanym
- Jeśli nie posiadasz projektu, możesz zlecić jego wykonanie geodecie
Wystawiamy świadectwa energetyczne budynków w całej Polsce
Planując zlecenie sporządzenia świadectwa energetycznego firmom z Twojego miasta, napotkałeś na długie kolejki, które spowodowałyby miesięczne oczekiwanie? Nic nie szkodzi. Zamów świadectwo energetyczne dla całej nieruchomości lub części budynku. Spełnił wymogi zapotrzebowania na energię i klasy energooszczędności rekomendowane przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii, co pozwoli Ci również zakończyć budowę domu. Nasza firma działa na terenie całego kraju i jesteśmy w stanie przygotować świadectwo charakterystyki energetycznej budynku online w ciągu 48 godzin od złożenia i opłacenia formularza.