Świadectwo charakterystyki energetycznej w Lubinie – co oferujemy?
Świadectwo energetyczne mieszkania
- do 500 m2
- realizacja 48h
- realizacja express 24h
Świadectwo energetyczne domu
- do 500 m2
- realizacja 48h
- realizacja express 24h
Świadectwo energetyczne lokalu użytkowego
- do 1000 m2
- realizacja 48h
- realizacja express 24h
Świadectwo energetyczne budynku
- wycena uzależniona od metrażu
- realizacja 5-7 dni
- realizacja express 3 dni
Świadectwo energetyczne Lubin – kto wykonuje?
Wprowadzenie nowych przepisów przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii w dniu 28 kwietnia 2023 roku wywołało narastające obawy dotyczące charakterystyki energetycznej na polskim rynku nieruchomości. Brak odpowiednich uprawnień do sporządzania tego kluczowego dokumentu skutkuje coraz większymi opóźnieniami w dostępie do usług oferujących jego wydanie. Aby odpowiedzieć na te wyzwania, gwarantujemy szybkie przygotowanie i dostarczenie certyfikatu w ciągu zaledwie 48 godzin.
Nasz doświadczony zespół specjalistów jest gotowy wesprzeć Cię w spełnieniu wymagań centralnego rejestru charakterystyki energetycznej budynków. Dzięki naszej pomocy będziesz mógł:
Zakończyć procesy sprzedaży lub wynajmu nieruchomości, ponieważ aktualne świadectwo jest niezbędne w tych procesach.
Prezentować potencjalnym nabywcom lub najemcom klasę energooszczędności budynku, lub lokalu, co zwiększy jego atrakcyjność na rynku.
Ograniczyć koszty związane z ogrzewaniem i klimatyzacją, korzystając z porad zawartych w certyfikacie, które pomogą Ci obniżyć zużycie energii.
Dlaczego warto u nas sporządzić świadectwo charakterystyki energetycznej w Lubinie?
Jak sporządzimy raport efektywności energetycznej Twojej nieruchomości?
Nasz zespół ekspertów to grupa wykwalifikowanych specjalistów posiadających certyfikaty w dziedzinach energetyki i budownictwa. Rozumiemy, że w dzisiejszym szybkim tempie życia załatwienie wszystkich formalności może być trudne. Dlatego stworzyliśmy usługę umożliwiającą uzyskanie niezbędnego dokumentu zgodnego z aktualnymi przepisami dotyczącymi charakterystyki energetycznej budynków w ciągu zaledwie 48 godzin, bez konieczności opuszczania własnego domu.
Co więcej, nasza firma jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej, a my gwarantujemy pełne zaangażowanie w dokładne opracowanie świadectw charakterystyki energetycznej, zapewniając Ci spokój i pełną pewność. Oddając nam to ważne zadanie, możesz być pewien, że współpracujesz z profesjonalistami, których głównym celem jest zapewnienie Ci kompleksowej obsługi i satysfakcji na każdym etapie procesu.
Zamów świadectwo energetyczne w Lubinie!
1. Wypełnij formularz do certyfikatu energetycznego
Wybierz rodzaj nieruchomości (dom, mieszkanie, lokal użytkowy, budynek, część budynku) i uzupełnij informacje techniczne na jego temat.
2. Opłać zamówienie za sporządzenie dokumentu
Opłać zamówienie online, które jest niezbędne do rozpoczęcia procesu opracowania świadectwa. Im szybciej je opłacisz, tym szybciej otrzymasz dokument.
3. Analiza danych przed uzyskaniem świadectwa
Po zgłoszeniu ocenię kompletność dokumentów i danych, by rozpocząć pracę nad przygotowaniem certyfikatu energetycznego.
4. Sporządzenie i przekazanie świadectwa
Po 48 godzinach od opłaty zamówienia otrzymasz gotowe do wydruku i podpisane świadectwo charakterystyki energetycznej.
Opinie klientów
Czym jest świadectwo energetyczne dla mieszkania lub domu?
Świadectwo charakterystyki energetycznej stanowi kompleksowy raport, który analizuje zużycie energii w konkretnym budynku lub lokalu. Zawiera szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania energii elektrycznej, cieplnej i gazowej w danym miejscu.
Przydzielając budynkowi lub lokalu odpowiednią klasę efektywności energetycznej, dokument ten ukazuje potencjalne koszty związane z ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją. Im niższa klasa energetyczna, tym większe mogą być wydatki na utrzymanie odpowiednich warunków termicznych i komfortu.
Jeśli masz na celu zmniejszenie kosztów związanych z ogrzewaniem i klimatyzacją, warto skorzystać z usługi przeprowadzenia analizy charakterystyki energetycznej dla swojej nieruchomości. Dzięki takiej dokumentacji możliwe będzie zidentyfikowanie obszarów, gdzie można wprowadzić zmiany w celu poprawy efektywności energetycznej.
Cena świadectwa energetycznego dla budynku w Lubinie
Nasze opłaty są oparte na rodzaju nieruchomości, którą posiadasz. Już od 249 złotych oferujemy certyfikaty. Ta symboliczna kwota jest niewielka w porównaniu z korzyściami płynącymi z posiadania tego dokumentu. Nieposiadanie certyfikatu może skutkować wysokimi karami, które znacznie przekraczają koszt jego uzyskania. Dodatkowo, posiadanie certyfikatu ułatwia proces wynajmu lub sprzedaży nieruchomości, dostarczając potencjalnym nabywcom lub najemcom dodatkowych informacji na temat klasy energetycznej obiektu, co z kolei zwiększa jego wartość.
Dlaczego musisz mieć świadectwo energetyczne?
Sprzedaż i wynajem nieruchomości musi spełniać założenia ustawy z dnia 28 kwietnia 2023 roku
Nowelizacja ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 roku, która dotyczy charakterystyki energetycznej budynku i weszła w życie 28 kwietnia 2023 roku, zobowiązuje właścicieli nieruchomości do posiadania świadectwa w celu sprzedaży lub wynajmu nieruchomości.
Uzyskanie świadectwa energetycznego daje Ci możliwość korzystania z dofinansowań
Jeśli chcesz skorzystać z programu „Moje ciepło” świadectwo jest Ci niezbędne. Dzięki temu możesz uzyskać dodatkowe środki na remont i zwrot kosztów wynikających z poprawy energooszczędności nieruchomości.
Obowiązek przekazania świadectwa przy zakończeniu budowy domu i pozwoleniu na użytkowanie
Kończysz budowę domu, lokalu użytkowego lub budynku do celów komercyjnych? Nowe przepisy zobowiązują Cię do dołączenia kopii świadectwa energetycznego. Bez tego formalne zakończenie budowy nie będzie możliwe.
Co grozi za brak świadectwa charakterystyki energetycznej w Lubinie?
Brak posiadania certyfikatu energetycznego dla budynku w chwili jego sprzedaży lub wynajmu niesie za sobą poważne konsekwencje. Ignorowanie tego wymogu może skutkować nałożeniem kary finansowej sięgającej nawet do 5000 złotych, co stanowi 15-krotnie większą kwotę niż koszt uzyskania dokumentu. Taką sankcję może nałożyć notariusz podczas sporządzania aktu notarialnego, lokalna administracja lub organy policyjne.
W przypadku nowo wznoszonych budynków, posiadanie świadectwa energetycznego jest obowiązkowe jeszcze przed przystąpieniem do odbioru technicznego. Brak takiego dokumentu może utrudnić lub wręcz uniemożliwić przeprowadzenie odbioru technicznego. Dodatkowo brak certyfikatu energetycznego może spowodować opóźnienia w procesie sprzedaży lub wynajmu nieruchomości.
Pytania i odpowiedzi
Tak. Na terenie Warszawy i okolic możemy bez problemu wysłać do Ciebie naszego mobilnego doradcę, który w ramach usługi wykona wizję lokalną oraz pomoże Ci uzupełnić niezbędną dokumentację. Doskonale rozumiemy, że formalności nie są najprzyjemniejszą rzeczą na świecie, dlatego odciążymy Cię z tego problemu.
Nowo wyrobione świadectwo charakterystyki energetycznej jest ważne przez 10 lat od dnia jego sporządzenia.
Tak, nie ma problemu. Całość prac możemy wykonać zdalnie. Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy, a my zajmiemy się resztą.
Nowelizacja ustawy o świadectwach energetycznych weszła w życie 28 kwietnia 2023 roku.
Tak. Każdy z naszych specjalistów wpisany jest do rządowej bazy osób uprawnionych do wystawiania świadectw. Doskonale znamy tę ustawę i zapewniamy, że wystawiony dokument będzie w 100% zgodny z prawem. Na każdym świadectwie jest jego zarejestrowany numer oraz numer osoby uprawnionej, które można sprawdzić na rządowej stroniehttps://rejestrcheb.mrit.gov.pl/
Przepisy nie regulują wprost jakiego najmu dotyczy obowiązek okazania świadectwa, jednakże Ministerstwo Rozwoju i Technologii informuję, że obowiązek tyczy się każdego najmu w tym również krótkoterminowego i okazjonalnego.
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument o ustandaryzowanej formie, opracowany zgodnie z wytycznymi Ministra Inwestycji i Rozwoju. Zawiera on szereg kluczowych informacji na temat budynku, m.in.:
- Parametry techniczne: obejmujące m.in. charakterystykę konstrukcji, instalacji grzewczych i wentylacyjnych, a także izolacji termicznej
- Zapotrzebowanie energetyczne: wyrażone w kWh/m² na rok, określa ilość energii potrzebnej do ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i przygotowania ciepłej wody użytkowej
- Dane identyfikacyjne: adres, zdjęcie obiektu oraz dane osoby sporządzającej świadectwo
- Potwierdzenie zamówienia: Otrzymałeś już wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
- Potwierdzenie płatności: Po opłaceniu wkrótce otrzymasz kolejny e-mail z potwierdzeniem otrzymania płatności.
- Realizacja: Świadectwo jest zazwyczaj gotowe w ciągu 48 godzin od momentu potwierdzenia płatności.
- Maksymalny czas realizacji: Dokładny maksymalny czas realizacji jest podany przy wyborze rodzaju budynku, dla którego przygotowywane jest świadectwo.
Świadectwo charakterystyki energetycznej może być sporządzone w:Formie elektronicznej:
- Zawiera podpis osoby uprawnionej
- Jest zgodne z obowiązującymi przepisami
- Dostępne do pobrania od razu po sporządzeniu
- Możesz je wygodnie przechowywać i udostępniać
Formie papierowej:
- Wydrukowane i podpisane przez osobę uprawnioną
- Wysyłane na wskazany adres
- Tradycyjna forma, preferowana przez niektórych
Aby odnowić wygasające świadectwo:
- Wypełnij formularz:
- Wybierz odpowiedni formularz w zależności od rodzaju budynku.
- Dokładnie wypełnij wszystkie pola formularza.
- Załącz wygasające świadectwo:
- Dołącz skan lub kopię dokumentu do formularza.
- Opisz zmiany w nieruchomości:
- Poinformuj, czy od momentu wystawienia poprzedniego świadectwa w nieruchomości przeprowadzono istotne zmiany (np. termomodernizację).
- Dokładny opis pomoże w sporządzeniu nowego świadectwa.
- Złóż zamówienie:
- Wybierz preferowaną formę świadectwa (elektroniczna lub papierowa).
- Dokonaj płatności.
Rzut lokalu możesz narysować odręcznie – wystarczy ołówek i linijka (dla większej czytelności). Jeśli nie masz rzutu, skorzystaj z darmowych programów online, np. archiplaner.pl, remplanner.pl.Pamiętaj o zaznaczeniu:
- Wejścia
- Okien
- Ścian i ich wymiarów
- Ścian dzielących od sąsiadów/klatki schodowejPołożenia nieruchomości względem stron świata
Nie ma różnicy między świadectwem charakterystyki energetycznej (Świadectwem Energetycznym) uzyskanym online a tym sporządzonym po wizji lokalnej. Oba dokumenty:Zawierają te same informacje:
- Klasa energetyczna budynku
- Zużycie energii pierwotnej i końcowej
- Zalecenia dotyczące poprawy efektywności energetycznej
Są ważne prawnie:
- Mogą być wykorzystywane do sprzedaży, wynajmu i odbioru nowego budynku
- Spełniają wymagania dofinansowań
Jedyna różnica to sposób sporządzenia.
Audyt i świadectwo energetyczne to dwa różne dokumenty:Świadectwo:
- Klasyfikuje budynek pod względem zużycia energii
- Jest wymagane przy sprzedaży, wynajmie i odbiorze nowego budynku
- Może być potrzebne do dofinansowania („Moje ciepło”)
Audyt:
- Zawiera szczegółowe informacje i wskazówki dotyczące modernizacji
- Pomaga w oszczędzaniu energii i poprawie wydajności
- Jest wymagany przy dofinansowaniu termomodernizacji
Garaż jest budynkiem, który nie potrzebuje wyrobienia świadectwa charakterystyki energetycznej pod warunkiem, że nie jest on wyposażony w system ogrzewania i ma być przeznaczony do wynajmu lub sprzedaży.
Tak, elektroniczna wersja świadectwa przesłana na Twój adres e-mail jest w pełni wystarczająca. Stanowi ona oryginał dokumentu, który jest honorowany podczas aktów notarialnych i innych czynności prawnych.W przypadku odbioru budynku:
- Zalecamy skonsultowanie się z organem, który wymaga świadectwa, aby upewnić się, czy preferuje on wersję elektroniczną, czy papierową
- Niektóre organy mogą nadal wymagać wydruku papierowego
Mamy dwa proste rozwiązania: Formularz dla spółdzielni/zarządcy:
- Pobierz specjalny formularz ze strony lub skontaktuj się z nami, aby go otrzymać
- Wypełnij formularz wraz z zarządcą budynku lub spółdzielnią
- Wyślij wypełniony formularz na adres mailowy:biuro@termo-audyty.pl
Kontakt z naszym audytorem:
- Zadzwoń pod numer +48 795 557 567 lub napisz na adresbiuro@termo-audyty.pl
- Nasz doświadczony audytor chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania i pomoże Ci uzyskać potrzebne dane
Zdecydowanie tak! Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów, którzy posiadają:
- Rządowe uprawnienia do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej
- Niezbędne certyfikaty i kwalifikacje potwierdzające ich wiedzę i umiejętności
- Wpis do ministerialnego (MRiT) rejestru osób uprawnionych do wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej
- Wymagane normami prawnymi ubezpieczenie OC
Dodatkowo przed każdą wysyłką skrupulatnie sprawdzamy jakość każdego sporządzonego świadectwa i audytu, aby mieć pewność, że spełnia ono wszystkie wymagania prawne i jest rzetelne.
Krótko mówiąc – tak.Dokładny, wymiarowany rzut nieruchomości jest niezbędny do sporządzenia świadectwa energetycznego. Zawiera on informacje o powierzchni, rozmieszczeniu pomieszczeń, grubości ścian, a także o oknach i drzwiach, które są kluczowe do obliczenia bilansu energetycznego budynku.Skąd wziąć rzut nieruchomości? W przypadku mieszkań:
- Możesz poprosić zarządcę nieruchomości o udostępnienie rzutu
- Jeśli zarządca nie posiada rzutu, możesz zlecić jego wykonanie geodecie
- Możesz też samodzielnie sporządzić rzut, pamiętając o dokładnym wymiarowaniu wszystkich elementów
W przypadku domów:
- Rzut powinien być dostępny w projekcie budowlanym
- Jeśli nie posiadasz projektu, możesz zlecić jego wykonanie geodecie
Certyfikat energetyczny Lubin
Jeśli rozważasz zamówienie certyfikatu energetycznego od lokalnych dostawców usług w Twoim regionie, możesz napotkać na długie terminy oczekiwania, które mogą sięgać nawet miesiąca. Jednak nie musisz się tym martwić. Nasze usługi są dostępne na terenie całego kraju, gwarantując szybką realizację dokumentu w ciągu zaledwie 48 godzin od złożenia zamówienia i uregulowania opłaty. Korzystanie z naszych usług zamówienia certyfikatu energetycznego w Twojej lokalizacji jest teraz możliwe dzięki prostocie zamówienia online!
Dodatkowo nasza firma zapewnia profesjonalną obsługę klienta, gotową odpowiedzieć na wszelkie pytania i rozwiać ewentualne wątpliwości. Nasz zespół ekspertów działa sprawnie i efektywnie, dbając o to, aby proces uzyskania certyfikatu energetycznego przebiegł jak najsprawniej i bezproblemowo, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. Dzięki naszemu szerokiemu zakresowi działania i dostępności online możesz mieć pewność, że uzyskanie wymaganego dokumentu jest łatwe i szybkie, bez względu na lokalizację Twojej nieruchomości.
Działamy również na terenie tych miast :
- Lubartów
- Parczew
- Włodawa
- Łęczna
- Świdnik
- Krasnystaw
- Chełm
- Zamość
- Hrubieszów
- Janów Lubelski
- Kraśnik
- Opole Lubelskie
- Bełżyce
- Motycz
- Niedrzewica Duża
- Nałęczów
- Kazimierz Dolny
- Puławy
- Grabów
- Niemce
- Turka